torsdag 27 januari 2011

Voila! Vår farstu.

Den är äntligen klar. Eller, ja, det har den ju varit ett tag nu... Men här är så lite bilder på resultatet. Tyvärr inföll inte fotograferingslusten samtidigt som det var ljust ute så bilderna är tyvärr lite mörka...
Nåja. Jag är jättenöjd. Vi har härlig golvvärme under klinkersgolvet. Vi satte igen ett fönster som tog alldeles för mycket vägg i det yttepyttelilla utrymmet. På väggarna fick det bli panelskivan som vi använt på fler ställen i huset. Passar i vårt hus från 1870-talet. Äntligen kan jag ha dörren öppen dit utan att må "dåligt" ;-). Å vänner. Ni är välkomna denna vägen nu oxå :-))

Nåja, nästan färdiga är vi, det fattas några krokar. Å självklart hänger det typ tio jackor här normalt och skohyllan är liiite fullare :-)

Å min fina fina apa. Han fick hänga här i typ en kvart. Men jag tror han trivdes.

I skolådan från IKEA lägger barnen vantar och mössor. Det funkar fantastiskt bra. Vi har fler på väggen som inte syns här. Vår nya fina ytterdörr är tillsammans med golvvärmen det bästa av allt.

Å allt (utom installering av golvvärmen, som sköttes av rörmokare) har min händige Dan gjort! Vilken tur jag har !

1 kommentar:

  1. Det blev jättefint i er farstu! Ljust och fräscht!Vi har också flera sådana skoskåp, de är bra till mycket, vi har bla ett i källartrappen som tvättkorg!
    Visst är det jobbigt att vara sjuka och eländiga hela tiden! Nu är jag hemma och vabbar idag igen, båda barnen är förkylda...å ja me för den delen.
    Ha det bra! Kram Veronica

    SvaraRadera