tisdag 16 februari 2010

Fettisdag

Jag är ju inte precis typen som börjar käka semlor så fort jul är över, men idag tyckte Rut att vi såklart skulle äta semlor på Semledagen! Jag var just då inte särskilt sugen på att ge mig iväg för att köpa några (baka fanns inte på kartan idag) så jag sa att då fick hon gå och köpa själv då! Rut som ibland är lite orolig och försiktig, hon vågar inte alltid tro på sin egen förmåga, var genast med på noterna och traskade iväg med bestämda steg mot kondiset som ligger ett stenkast härifrån (dock på andra sidan stora vägen, så jag var allt lite nervös). Hem kom en stolt tjej med fyra semlor och ett litet större sjävförtroende! Detta skulle ju såklart förevigas men självklart var batteriet slut i kameran så semlan här får symbolisera Rutans semleshopping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar