söndag 26 september 2010

Time flies

Söndag...så fort en helg går! Igår körde vädret käpparna i hjulet för Dans planer att bygga klart vår trapp vid köksingången. Just nu får vi kliva högt på en lastpall för att ta oss in... Istället var vi och kikade på klinkers till farstun. Alla dessa val gör mig GALEN :-) Svart eller grått är frågan (lutar just nu åt grått).
Noa börjar bli förkyld och hostar mycket på nätterna. Håller tummarna för att han orkar med förskolan imorgon!
Idag har vi firat lillkusinen som fyllde 2 år och då invigde jag min nya kofta :-).
Nu tänker jag mysa med Dan i soffan och titta på premiären av the Event på SVT, det verkar vara en riktigt bra serie. Ser oxå fram emot en vecka när Dan sover hemma nästan alla nätter. Slipper då oroa mig för att ringa hem pappa för att fånga möss som jag fick göra häromkvällen...


Titta, vilken fin tårta till tvååringen!

Se vad Noa kan! Han "skrev" sitt namn med alfapetbrickor för första gången alldeles själv! Vilka applåder han fick!

3 kommentarer:

  1. Fin tårta! sugen man blir så här sent på kvällen :/

    SvaraRadera
  2. Koftan var jättefin!
    Jo visst är det inte bara roligt att välja golv. Det ska ju liksom ligga kvar ett tag, så man får lätt en hel del beslutsångest. Vi har svart granitgolv i vår farstu, vilket vi är väldigt nöjda med. Men grått är riktigt snyggt det med, det blir ju lite ljusare då! Lycka till med valet!

    SvaraRadera
  3. Annapanna: Visst var tårtan fin med alla de söta djuren på :-)
    Vevve: Ja, det är som sagt ett val man får leva med länge! Vårt köksgolv som ligger i anslutning till vår farstu är grå/vit rutigt så därför lutar jag mer åt svart för att det skall gå ihop bättre. Annars är ju svart riktigt riktigt snyggt :-) Jag lovar att visa bilder på det färdiga resultatet sedan.
    Kram Ulrica

    SvaraRadera