söndag 4 december 2011

Önskelista

Ja, så var det det där med önskelistor. EGENTLIGEN så har jag allt jag behöver. Ni vet: Hälsan, Kärlek och Mat för dagen. Så en mysig helg med min familj och snälla barn är gott nog. Men... visst har jag önskningar av annat slag. Fina saker är en svaghet jag har ;) Här är ett urval från min värdsliga önskelista:

Julen är min mystid. Jag kryper upp i soffan och ser på film eller läser böcker. Ett nytt nattlinne från H&M skulle vara välkommet. Spode har det ljuvligaste porslinet, jag är en riktigt sucker för allt som är brittiskt och elefanter är mitt favoritdjur. Den här muggen är ju två flugor i en smäll! Känner man mig så vet man att Jane Austen är min favoritförfattare och ett av mina favoritcitat är just det som är skrivet på detta tryck från den underbara Etsyshopen Brookish. Som ett smäck på min vägg!!

Seriöst. Inte mycket man behöver säga om dessa saker från Svenskt Tenn. Jag gillart'. Brevpressen finns med motiv från Manhattan och Världskartan också. Alla skulle funka fiiiint här hemma. Skall vi snacka te? I love! Nästa besök i Stockholm lär innefatta ett besök i deras nya tesalong! En fin teburk med deras egen teblandning funkar fint under tiden :)

P.S Vad önskar Du dig?

8 kommentarer:

  1. Den muggen står nu också på min önskelista till tomten! Den listan börjar bli lång nu,hihih!

    Fin blogg!
    kram CC

    SvaraRadera
  2. Jag vet allt något du glömt... ;)

    Men det ovan var inga skrällar precis :D
    Skönt att man vet var man har dig!
    KRAMIS
    Cattis

    SvaraRadera
  3. Room of Karma: Jo, önskelistor blir lätt långa :) och hur kan man inte ha den muggen på sin liksom ;). Tack för "besöket"

    Cattis: Nä, jag är väl inte den som överraskar precis :) å det finns meeer på listan!

    Kram Ica

    SvaraRadera
  4. Var gärna med i dagens lucka om du inte redan är de :D länk: http://eemma.se/2011/december/julkalender-lucka-nr-6.html#comment

    SvaraRadera
  5. Fina saker du önskar dig! Jag har bara en sak på min önskelista...

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mimmi: Jag hade lätt avstått från julklappar i flera år, bara din önskan uppfylldes! <3

    SvaraRadera
  7. Naaaw, tack! Men är du säker på att du verkligen vill avstå att dricka ditt te i den underbara muggen iklädd ett så fint nattlinne?! Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Jag vet inte om du ser det här men jag tycker VERKLIGEN att det är dags för en uppdatering nu... Glad påsk på er!

    SvaraRadera