måndag 2 maj 2011

Agda

Tänkte dela med mig av resultatet av dagens pyssel och papp... Vi har startat ett nytt tema på jobbet. Djuren på Katthult. Först ut är hönan. Nä. Inte mitt favoritdjur precis, men vad gör man inte för barnen ;-) Fick för mig att jag skulle sy en höna som man kan värma i micron för att visa att hönan värmer äggen när hon ruvar...Så i eftermiddags skred jag till verket. Jag googlade lite för att få inspiration och sedan ritade jag ett mönster som blev Agda. Nåja. Om man anstränger sig kan man nog föreställa sig att det är en höna ;-) (ja, jag ser likheten med en kalkon). Nu får Agda ruva på sina ägg ett tag på förskolan så får vi se om det blir några kycklingar eller bara pannkaka av alltihop.

Agda har en riskudde innuti så att man kan värma henne i micron.
Nu blir nästa problem att fundera ut hur jag skall tillverka kycklingarna. Virka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar