måndag 4 oktober 2010

Hösten är här!


Inget snack längre. Hösten är verkligen här nu. Löven skiftar färg och snart har vi hela trädgården full med löv trots att vi inte ett enda träd har på tomten. Men bor man granne (ja, nästan i) med en park så blir det så.
I helgen har Dan byggt vår farstutrappa. Tänkte lägga ut bilder när allt "finlir" är klart. Jag röjde lite i trädgården och klippte gräset för absolut sista gången i år! Lite lustigt är att min vita boll-x helt plötsligt är LILA! Hur gick det till? Kanske besvärjde mamma den när hon gav mig den? Lila är verkligen inte min favoritfärg, men mamma gillar det ;-). Nåja, fin är den iallafall där den står, även om jag gillade den mer som vit! Nu är det bara undanstuvning av trädgårdsmöbler och krattning av löv kvar innan vi låter trädgården vara ifred.
I lördags han vi också med en trevlig skaldjursfest med goda vänner!
Så var det måndag igen då...


2 kommentarer:

  1. Eller så är det ngn av tjejerna som har hält i ngt mysko i krukan för dom gillar väl också lila ;)

    SvaraRadera