fredag 29 oktober 2010

Själsro och Nostalgi

Det är upplagt för en skön helg. För mig alltså. Dan planerar att tillbringa sin tid med att renovera i farstun. Kanske inte lika "skönt". Men det blir nog riktigt bra när det är klart! Jag har i veckan gjort ett megaröj i tvättstugan. Tills igår var det förenat med ångest att kliva över tröskeln. Men nu är det såå fint där. Eftersom vi även har vår dusch (hus byggt 1877=inga stora badrum här inte) i tvättstugan så är det så skönt när det är städat och ordning där. Imorse tände jag tom ett Yankee Candle när jag gjorde min "morgontoalett". Mmm. Harmoni.
Jag har också tänkt titta på film med tjejerna. Jag har äntligen fått tag på två av mina favoritfilmer från åttiotalet. Längtar :-).


4 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut.

    Sv: Ja, det är en av mina favoriter också.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken nostalgitripp! Nu blev jag sugen på att se de filmerna oxå =)

    SvaraRadera
  3. Vilken dröm att ha en trevlig tvättstuga. Vår tvättstuga är från 1954 och bor i vår hemska källare. Men vårt nästa projekt är - tack och lov-källaren och tvättstugan. Har längtat sedan vi köpte huset för 8 år sedan!
    "Cant buy me love" såg jag och mina girls 1000tals gånger också. SÅ BRA!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  4. Hanna: Tack :-)
    Mira: Eller hur! Riktig nostalgi är det.
    Vevve: Ja, vi gjorde om vår tvättstuga för kanske sex år sedan och hur det såg ut där innan är en thriller. Så det är absolut helt fantastiskt att ha en fin och praktisk tvättstuga! Sedan är det ju tyvärr sällan som man kan se hur fin den är...det tenderar bli rätt så mycket tvätt i en familj på fem ;-)
    Kram allihop
    /Ulrica

    SvaraRadera